Lysekil lysekil, norrahamnenlysekil, papayalysekil

Norra Hamnen i Lysekil

När jag var liten och växte upp i Lysekil, så bodde jag i Södra Hamnen som är Lysekils framsida. 
Det var där allting hände, och på sommaren var det alltid fullt med turister och happenings där. Norra Hamnen var enbart fabrikslokaler och fiskehamn, inget ställe som man hängde på direkt.
 
Sen flyttade jag härifrån när jag var 15 år, och nu när jag flyttade tillbaka 20 år senare så är det helt plötsligt Norra Hamnen som är Lysekils finaste sida!
 
Tyvärr är det många turister som missar detta när de kommer hit, då man kanske inte tar sig hit om man inte vet att det finns. 
Men det finns flera fantastiska restauranger här nere, och att sitta på deras uteserveringar i kvällssolen är något man inte får missa när man är här. 
Sen ligger ju min lilla butik här också, det vill ni ju inte heller missa ;)
 
Här är några bilder från Norra Hamnen som jag tog härom kvällen.
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - JUNITJEJ:

Så vackert!